Mitt hjärta är ditt av Anna Jansson

Cecilia har stämt träff med sin särbo Gustav för att gå ut och äta. Gustav kommer till deras mötesplats men det gör inte Cecilia. När Gustav inte får tag på henne beslutar han sig efter något dygn för att kontakta polisen.
Lars och Eva har återvänt till Norderstrand där de en gång i tiden inledde sin romans. Lägenheten som de hyr har utsikt över stranden och de noterar en man med ryggsäck som sätter upp ett tält. Mannen blir ett återkommande inslag och varje gång har han med sig en ny kvinna som han går in i tältet med.

Vid det här laget så har jag läst många böcker om Maria Wern och en del har varit riktigt bra och andra har varit okej. Den här klassar in i kategori två. Det blev aldrig riktigt spännande och en del saker kändes helt enkelt inte troliga alls. En av sakerna jag hakade upp mig på var en polis som inte hade med sig mobil eller kommunikationsradio. Jag kan inte tänka mig att någon är så korkad och åker ut någonstans utan möjlighet att kalla på hjälp. Det som hela historien bygger på har jag ingen kunskap om alls men jag tvivlar på att det är så enkelt som det låter i boken.

Läsvärd. En okej deckare att läsa som tidsfördriv
Mitt hjärta är ditt finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar