De sju morden på Evelyn Hardcastle av Stuart Turton

 Den här boken går i en loop och enda sättet att lämna loopen är att avslöja mördaren. Hans namn är Aiden Bishop men det vet han inte när han vaknar upp som Sebastian Bell. Han är i en annan mans kropp men det vet han inte heller för han har inga minnen. Det enda han vet är att han måste hitta en kvinna som heter Anna. Det mesta är förvirrande och hur mycket av Aiden som finns kvar inuti Sebastian är svårt att säga. Sebastian är inte den enda kroppen som Aiden hamnar i utan han hamnar i olika fodral som har olika storlekar och personligheter.

Den här boken är konstig. Om det är bra eller inte vet jag inte riktigt. De olika karaktärerna som Aiden hamnar i och vad de gör under sitt dygn och i relationen till de andra gör att det kan bli lite rörigt. Den här boken ska man inte läsa när man är trött för då snurrar det bara runt i huvudet. Jag har svårt att komma på vad jag tycker om den här boken.

De sju morden på Evelyn Hardcastle är en rörig och udda bok som kräver att man som läsare är koncentrerad. Läsvärd


2 kommentarer:

  1. Under en stor del av boken var jag irriterad, för jag kände att jag inte hängde med. Men mot slutet tyckte jag att boken var hur bra som helst. Verkligen läsvärd, men jag kan hålla med om att man inte kan slöläsa den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blev också irriterad och förvirrad. Det här är nog en bok som man inte får ge upp de första 100-200 sidorna

      Radera