Irrbloss av Elly Griffiths

 

Ruth har flyttat från sin älskade stuga och bytt jobb. Det är inte längre bara Ruth och hennes dotter Kate utan de bor nu med Ruths pojkvän Frank. Ruth har inte lyckats glömma Kates far Kriminalöverkommissarie Harry Nelson och han har inte lyckats glömma henne men väljer att stanna hos sin fru. Ruth blir inblandad i ännu ett mordfall när en misstänkt säger sig enbart vara villig att berätta var han har grävt ner sina offer om Ruth blir den som sköter utgrävningen. 

Jag har alltid gillat böckerna om Ruth och Nelson för att de nu känns som gamla bekanta. Jag blev lite förvirrad när jag började läsa den här för jag tänkte att jag måste ha glömt att Ruth flyttade i förra boken. Nu tror jag inte att det är så utan att det helt enkelt är så att författaren hoppat fram i tiden en bit. Det som rör morden i boken är inte så spännande utan det här är mer en bok om Ruth och Nelsons tankar och privatliv. 

Läsvärd. En bok som har sin plats i serien men den är inte så spännande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar