Tänk på ett tal av John Verdon

När Dave Gurney gick i förtid pension efter ett långt arbetsliv som kriminalpolis i New York så hade hans fru Madeleine en förhoppning om att allt som har med kriminella var ett avslutar kapitel. Så blev det inte utan Dave upptäckte sin förmåga att göra om/manipulera förbrytarfoton och skapa konst av det. En dag får Dave ett mail från Mark Mellery en gammal klasskamrat som ber om att få besöka Dave och prata om en märklig situation. Efter att de pratats vid på telefon så har Daves nyfikenhet väckts och han går med på att mötas och blir inblandad i ett mysterium.

Det här visade sig vara en klurig och lite udda deckare. Nu tog det ett bra tag innan jag fastnade i den men när det äntligen hände så hade jag svårt att lägga den ifrån mig. Att det tog lång tid för mig att inse att den var bra beror nog inte så mycket på boken utan mer på min trötthet. Själva upplösningen var inte så oväntad men bra ändå och jag tänker läsa fler böcker i serien om Dave Gurney

Läsvärd. Kluriga böcker uppskattas
Tänk på ett tal verkar bara finnas på cdon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar