Vi är alla helt utom oss av Karen Joy Fowler

Rosemary Cooke är 22 år gammal året 1996 och pluggar sitt femte år på University of California. Hennes föräldrar som bekostar utbildningen tycker att det är på tiden att hon blir klar med sina studier men Rosemary känner ingen stress. Rosemarys två syskon har varit försvunna under många år, när systern försvann fick Rosemarys mor ett sammanbrott och några år senare försvann även brodern. Att Rosemary valde University of California hade att göra med att hennes bror hade befunnit sig i närheten ett år efter sitt försvinnande enligt FBI. Senaste gången Rosemary såg sin bror var hon elva år och nu tar han kontakt igen. Kanske vet han även vad som hände med deras syster?

Det här var en av e-böckerna jag lånade innan jag tog min semester. Jag hann inte läsa den då utan tog itu med den för ett tag sedan. Om jag hade googlat på den och fått veta mer om vad den handlar om så hade jag inte lånat den eller läst den. Nu tänker jag inte avslöja vad den handlar om för det skulle förstöra läsupplevelsen för den som inte vet och inte vill veta. Om man överväger att läsa den så är det en fördel om man är intresserad av kognition och psykologi. Är man inte intresserad av det kan den fungera ändå och kanske kommer den att väcka ett nytt intresse. Jag blev lite besviken på boken eftersom jag trodde att den skulle handla om något helt annat.

Inte läsvärd blir omdömet för att det inte är en bok som tilltalar mig. Den är inte dålig men är inget för mig.
Vi är alla helt utom oss finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar