I denna ljuva villervalla av Ewa Klingberg

Sandra är osäker på om det är i Västerås som hon fortfarande hör hemma efter att ha varit i Tranås så länge nu. Begravningsbyrån och kollegorna där går det bra med och det känns som om ekonomin äntligen börjar bli bättre. I takt med att det sker blir Sandra tvingad att fundera över om hon ska återvända till sin lägenhet i Västerås eller sälja den. När en man visar intresse för att köpa begravningsbyrån ser det ut som en bra lösning på alla Sandras problem. Om byrån säljs behöver hon inte längre stanna för då kommer alla mosters Majkens problem att lösas.


Om jag minns rätt så läste jag de tre tidigare böckerna i serien när jag satt på tåg. Det var en bra plats för den här typen av böcker och det är nog så att när det handlar om söta små böcker så passar det nog mig bättre att läsa dem när det inte finns så mycket bättre att göra. Den här var helt enkelt för söt för min smak och jag hade önskat att det hade framkommit lite mer om Ellas liv eftersom hon är en av de mer intressanta karaktärerna. Nu är det en del information om hennes liv och hemligheter i den här boken men det var inget som gav henne liv. Att kritisera att boken är söt blir lite fel eftersom alla böcker i den här genren är det. Innerst inne så önskar jag bara att det någon gång skulle dyka upp en galen mördare i de här söta böckerna.

Läsvärd. Den är vad den utger sig för att vara, söt och lättläst

I denna ljuva villervalla finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar