Kurragömma av M.J. Arlidge

Kriminalkommissarie Helen Grace befinner sig på platsen som hon har skickat många till genom sitt jobb som polis. Helen sitter i fängelse och har som mål att klara sig till det är dags för hennes rättegång. Att hon är oskyldigt anklagad för mord är det inte många som tror och flertalet av hennes före detta kollegor tror att hon är skyldig. En som är övertygad om att Helen är oskyldigt anklagad är hennes tidigare kollega Charlie Brooks. Charlie försöker hitta den som de tror är skyldig till morden men han är skicklig på att hålla sig undan. Tillvaron i fängelset blir värre för Helen när en annan fånge hittas mördad och lemlästad.

Det här är sjätte boken om Helen Grace och den här boken är i nivå med de första i serien. Jag hade svårt att sluta läsa och när jag inte läste funderade jag på vad som skulle hända härnäst i boken. Riktigt spännande och att följa Helens liv innanför murarna och Charlies utanför gjorde det bara bättre. Ett litet minus får det bli för slutet. Riktigt bra helt enkelt och jag hoppas att författaren fortsätter att skriva. Ska man läsa den här så tror jag att man vinner på att ha läst de tidigare i serien för att helt hänga med i vad som har hänt.

Läsvärd. Helen Grace är en minnesvärd karaktär och spänningen hålls vid liv genom hela boken.

Kurragömma finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar