122 lästa böcker

Det blev det i år och det är samma antal som 2018. Om någon nitisk människa nu börjar räkna antalet lästa böcker här i bloggen och inte får det till 122 så är det helt rätt. En del böcker skrev jag aldrig något om. Nu i efterhand vet jag inte riktigt varför det blev så men allt behöver inte vara logiskt.

Det här året har jag inte tagit emot eller bett om ett enda recensions exemplar. Hur det blir nästa år vet jag inte riktigt. Kanske kommer jag att tycka att det är kul igen att få hem böcker eller så kommer jag fortsätta tacka nej när jag får frågan. Lite kul är det med mailen som börjar med att förklara att det är en bok som kommer passa mig perfekt. När jag sedan läser vad boken handlar om har jag många gånger blivit förvirrad för oftast är det böcker som är långt ifrån vad jag brukar läsa. Jag väntar bara på den dagen när jag får erbjudandet att läsa en feministisk science fiction roman på 700 sidor som skulle passa mig perfekt. Om någon planerar att erbjuda mig det så är tipset att låta bli. Hur fantastisk den än är så kommer inte jag att uppfatta det.



                                    GOTT NYTT ÅR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar