Pojken i snön av Samuel Björk

En pojke är och besöker sin pappa långt inne i skogen. Pojken på tio år tycker mycket om sin pappa men det har varit dåligt med besök hos pappan för mamman anser inte att det är en bra miljö för sonen. Nu har han äntligen fått åka till sin pappa igen och de ger sig ut i båten för att fiska i sjön. Sonen får fort napp och det är något tungt, när bytet kommer upp till ytan ger pappan sin son order om att lägga sig ner i båten. Det som kommer upp till ytan är inget som en tioåring ska behöva se. En ung kvinna iförd balettkläder ska inte finnas i en liten sjö.
Särskilda utredningsenheten på Mariboes gate startas upp på nytt för att ta itu med fallet med kvinnan i sjön. Holger Munch har lyckats samla landets bästa poliser i sin enhet och nu är det dags att samla ihop dem på nytt. Mia Krüger har planerat en sex månaders lång semester på en segelbåt i Karibiska havet och nu är det bara en vecka kvar till hon ska ge sig av. Mia har varit avstängd från sitt jobb som polis under en tid men Holger lyckas upphäva avstängningen. Som Holger ser det är Mia en av de bästa poliserna i hans enhet och nu vill han ha med henne i utredningen.

Det här är tredje boken om Holger och Mia och jag har lite blandade känslor för serien. Första boken var riktigt bra men efter det har det blivit sämre. Den här boken tyckte jag var rörig och slutet var avhugget. Det är inte samma sak som att den inte är spännande men jag föredrar böcker med en tydligare röd tråd. Mia kan i mitt tycke bli lite för mycket och att jag inte kan köpa det gör nog att jag inte riktigt kan uppskatta böckerna.

Läsvärd. En okej men rörig deckare
Pojken i snön finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar