Blommor över helvetet av Ilaria Tuti

Kriminalkommissarie Teresa Battaglia är skicklig på det hon gör och medan hon gör det lyckas hon med sin hårdhudade attityd skrämma nya poliser. När en man hittas mördad och placerad på ett sätt som bäst kan beskrivas som genomtänkt är det Teresa Battaglia som får leda mordutredningen. Runt den döda mannen är fällor utplacerade för att hindra vilda djur från att börja äta och förstöra den döda kroppen.

Under den första halvan av boken var jag övertygad om att det här var den bästa deckare som jag någonsin läst. Den åsikten blev lite ändrad efter att jag hade läst ut hela boken. Boken är väldigt bra och jag uppskattade beskrivningen av miljön, människorna och hela fallet. Egentligen vet jag inte varför jag blev så förtjust i boken. En lite lätt butter polis med hälsoproblem är inget ovanligt i deckare och författare som är duktiga på att bygga miljöer och karaktärer är inte heller ovanligt. Eftersom jag har svårt att säga vad det är som är speciellt med boken så är det nog allt som är det. Själva historien är lite för otrolig för min smak men jag valde att köpa allt.

Läsvärd. En ovanligt bra deckare
Blommor över helvetet finns på Adlibris och Bokus

2 kommentarer:

  1. Tror jag måste plocka upp den här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det. Har svårt att tänka mig att du inte kommer att gilla den

      Radera