Bekännelsen av Jo Spain

Äktenskapet mellan Harry McNamara och Julie har inte varit en dans på rosor för någon av dem. Harrys sätt att vara både privat och i affärslivet har lämnat en del att önska men oavsett vad han har ägnat sig åt så har han alltid älskat Julie. Julie har å sin sida sökt tröst djupt ner i många flaskor och har nog inte alltid varit så oskyldig. När de äntligen har hittat tillbaka till ett gemensamt liv kliver en okänd man in i deras hem. Mannen har en golfklubba i handen och ställer sig och slår och slår på Harry med klubban. Julie hamnar i chock och kan inte göra något utan sitter bara och ser på hur hennes man förvandlas till en blodig klump.

Mina åsikter om den här boken pendlade rätt mycket medan jag läste. Den är udda och det var nog därför jag hade svårt att inse om jag gillade den eller inte. Det börjar med ett brutalt överfall och sedan backar historien till hur allt startade för de olika personerna. Boken är klurig och för mig sticker den ut.

Läsvärd. En spännande bok med oväntade händelser
Bekännelsen finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar