Bara du av Ninni Schulman

Pål har haft några tunga år efter att hans fru gick bort. För att hitta sig själv igen slutade han sitt jobb som lärare och började jobba som spärrvakt istället. En dag lägger han märke till en kvinna.
Iris har en oro i kroppen som kommer från barndomen och arvet hon kanske bär på. På jobbet ger hon allt och att arbeta som formgivare trivs hon med men hoppas på att snart få mer utmanade uppdrag. Kärlek är något hon längtar efter men att ha relationer med gifta män har inte fungerat så bra. Pål och Iris träffar varandra på ett sätt som verkar slumpartat men så är det kanske inte.

Jag tror inte att det går att skriva en kort beskrivning av den här boken som gör den rättvisa. När jag läste lite kort om den innan jag lånade den befarade jag att det skulle vara en fånig kärleksroman. Att jag ändå lånade den beror på att jag läst en del av Ninni Schulman och inget jag läst har varit fånigt och för mycket kärlek. Boken handlar absolut om kärlek men det är långt ifrån en sund relation. Både Iris och Pål kommer till tals i boken vilket gör att man får läsa båda personernas tankar och hur de upplever saker. Det i sig gör det hela mer intressant och gör att man som läsare får fundera på vem som har rätt.

Läsvärd. Spännande bok och karaktärer som det tar ett tag att få grepp om
Bara du finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar