En oskyldig lögn av Sabine Durrant

Det har inte gått bra för Paul Morris den senaste tiden. Vid fyrtiotvå års ålder är Paul pank och lägenheten som han har bott i i andra hand de senaste sex åren måste han nu flytta från. Den lysande karriären som han hade hoppats på som författare kom av sig innan den ens hade startat, en bok blev det som hyllades men efter det har det gått utför. Förhållanden har han avverkat på löpande band vilket kan hänga ihop med att alla kvinnor han har haft förhållanden med har varit avsevärt mycket yngre. Av en slump träffar Paul på Andrew en gammal studiekamrat från universitetet. Paul lyssnar inte så noga på vad Andrew säger och inser plötsligt att han tackat ja till en middag hemma hos Andrew och Andrews fru. Det är inte bara Paul som är bjuden på middagen utan även en del andra personer och en av dem är Alice Mackenzie. Det dröjer inte länge innan Paul inser att Alice kan vara lösningen på alla hans problem.

Det här är en bok som är bättre än vad jag trodde att den skulle vara. Texten på baksidan av boken gjorde inte att jag fick känslan av att den skulle vara särskilt bra men jag kände att det var värt att chansa. Det är jag glad för nu. Boken var spännande och det var en del kluriga händelser och vändningar. Nu kan jag inte påstå att allt var oväntat som hände men den var bra ändå.

Läsvärd
En oskyldig lögn finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar