Skallra av Fiona Cummins

Han tar sitt uppdrag på största allvar. Det är han som ansvarar för sin familj museum, ett museum som han själv fortsätter att utöka. Att hitta föremål som passar i museet är ett arbete som aldrig tar slut. Nu har han lokaliserat två som skulle passa utmärkt i samlingen. Clara Foyle en ung flicka får han med sig utan något större problem.

Den här boken var lika otäck som jag hade hoppats på. Allt är inte oväntat eller nyskapande men det fungerade ändå. Att det fungerar beror till stor del för min del på att det hela är såpass makabert. Jag tänker läsa fler i den här serien.

Läsvärd. Skrämmande och obehaglig
Skallra finns på Adlibris och Bokus

2 kommentarer:

  1. Modernista har ju gett ut många riktigt bra titlar och jag har funderat på den här men vet inte om jag vågar läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tror jag allt att du vågar. Den är mest otäck för att det är så konstigt

      Radera