Sargad av Flynn Berry

Nora är på väg med tåget hem till sin syster Rachel och tänker på allt som de kommer att prata om. De planerar att hyra ett hus ihop över julen och de ska de ta itu med nu i helgen när de ska umgås. När Nora kommer fram till stationen så är inte Rachel där och möter henne. Det i sig är inget ovanligt för Rachels jobb som sjuksköterska gör att hon måste jobba över ibland. Nora påbörjar promenaden till Rachels hus och funderar på vad de kommer att äta. När hon kommer fram till huset ser hon att Rachels bil är där så hon öppnar bara ytterdörren för att gå in. Innan hjärnan riktigt har kopplat så har hon redan tagit ett steg bakåt.

Den här boken fick mig att associera till att försöka ha ett samtal med en person som bara spottar ur sig meningar utan slut. Det känns som om meningar och ord kastas rätt in i ansiktet på en och för min del tog det några sidor innan jag blev van. Själva berättelsen bjuder på tvära kast och kopplingar. Jag var övertygad om vem mördaren var men jag kan avslöja att jag hade fel. Att ha fel är enbart positivt ibland och så var det i det här fallet.

Läsvärd. Spännande bok som är skriven på ett intensivt sätt.
Sargad finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar