Gudar och odjur av Denise Mina

När Brendan Lyons besöker postkontoret med sitt barnbarn kommer en rånare in. Vittnet uppger sedan att det verkar som om Brendan känner igen den maskerade rånaren och hjälper honom. Innan rånaren lämnar postkontoret skjuter han ihjäl Brendan. Polisen med kriminalinspektör Alex Morrow har svårt att förstå varför en äldre laglydig man skulle hjälpa en rånare.

Det här är bokserie nummer två av Denise Mina som jag läser och precis som den förr så är några böcker riktigt bra och sedan går det utför. I den här serien så har jag en bok kvar att läsa och jag vet inte om jag kommer att göra det. Den här boken var för rörig och spretig för min smak och det tycker jag är tråkigt för som karaktärer är Alex och brodern Danny intressanta.


Inte läsvärd. För spretig och ointressant
Gudar och odjur finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar