En ensam färd av Göran Redin

Karin befinner sig i Amsterdam och har fått ta ett större ansvar för affärerna sedan herr Louis de Geers hustru tragiskt avlidit. Louis de Geer drabbades svårt av sorg när hustrun avled och efter det har han inte orkat ta itu med att driva sitt imperium. Karin har skött allt utmärkt men bördan börjar ta ut sin rätt.
Erik befinner sig i Tjeckien på sitt uppdrag. Fast han gör sitt bästa och har gjort det under en längre tid så känner han inte att han har fått reda på något viktigt. Hur han ska uppföra sig för att få veta något viktigt som han kan förmedla till herr Adler Salvius har han inte lyckats lista ut.
På Lövberga väntas det förstärkning i form av drängen Jan och hans fru. För att kunna ta hand om gården behövs det fler händer som kan sättas i arbete men innan de kommer måste döden städas ut.

Det här är sista boken om Lövberga och jag fick vänta länge på att få läsa den här. Jag har uppskattat att få följa Erik, Karin och alla andra under några år nu och på ett sätt känns det lite sorgligt att det är slut med det. På ett annat sätt så känner jag att författaren gör helt rätt som sätter punkt. Det som jag känt har varit lite lustigt med den här serien är att det har varit så lätt att komma in i karaktärernas liv på nytt med varje bok. På något sätt har min hjärna väckts till liv och kommit igång händelserna i tidigare böcker så fort jag har börjat läsa. Det här är en bokserie som alla med ett historieintresse borde uppskatta.

Läsvärd. Karaktärer som berör och drar in en i en tid när döden konstant låg och lurpassade.
En ensam färd finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar