Kvinnan som jagade ensam av Magnus Jonsson

En aktion som AFA genomför mot en nazistbas går fruktansvärt fel och en av AFA medlemmarna blir allvarligt skadad. De som deltog i aktionen inser att någon måste ha tipsat nazisterna om vad de hade planerat och misstanken väcks att en av de egna inte är den som den utger sig för att vara. När Linn får veta vad som hänt oroar hon sig för att det är någon från AFA som hon känner som har råkat illa ut. Även om hon själv inte längre officiellt är aktiv i AFA så har hon inte släppt kontakten helt. En del i AFA ser henne som en förrädare eftersom hon har hjälpt polisen i en del utredningar medan andra ser det bra hon har åstadkommit. Ylva en av dem som deltog i aktionen beslutar sig för att söka upp Linn och be om hjälp med att ta reda på om det är en nazist som har lyckats infiltrera AFA. När sedan även polisen vill ha Linns hjälp blir det lite svårt med var hennes lojalitet ska ligga.

Det här är tredje boken i Hatet-trilogin och jag vet inte riktigt vad jag tycker om trilogin som helhet. Ett krav för att gilla böckerna är att man köper att Linn klarar allt och det har jag lite svårt att köpa emellanåt när det blir lite för mycket av allt. Karaktärerna känns inte alltid trovärdiga och för mig blir det ett minus. Ändå så tycker jag att boken/böckerna är rätt spännande. Första boken i serien "Mannen som lekte med dockor" är den bästa av de tre och sedan har det gått lite utför. Hade de varit lite mer realistiska så hade jag uppskattat böckerna mer.

Läsvärd även om det blir lite för otroligt rätt ofta.
Kvinnan som jagade ensam finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar