Konsten att hålla sig flytande av Libby Page

Kate tillbringar större delen av sin fritid i sängen, fast hon är ung så har hon dragit sig undan från livet. Det var inte så här hon hade tänkt sig att livet skulle bli när hon flyttade till Brixton och jobbet som journalist på The Brixton Chronicle. En dag på jobbet ger chefen Phil ett flygblad till Kate. Flygbladet uppmanar människor att ta kampen för att utomhusbadet i Brixton inte ska säljas till ett fastighetsbolag som planerar att göra om utomhusbadet till ett privat gym. Phil ger Kate i uppdrag att skriva om utomhusbadet och personerna som besöker det.

Rosemary har bott i sin lägenhet större delen av sitt liv. Hon flyttade dit med sin man George när huset var nybyggt och åren har gått. Rosemary har hunnit bli 86 och tyvärr är inte George i livet längre men alla platser i närheten påminner om George och särskilt utomhusbadet. Varje morgon klockan sju kommer Rosemary till utomhusbadet för att starta sin morgon med en simtur. En dag på utomhusbadet kommer en ung kvinna fram som visar sig vara Kate och frågar om hon får intervjua Rosemary.


Jag borde egentligen inte läsa den här typen av böcker eftersom jag alltid blir irriterad när allt blir för sött och det blir det alltid. Även om det blev för sött för min smak så uppskattade jag alla historier om vad Rosemary upplevt på badet. Aspekten vad utomhusbadet betyder för samhället får också ett plus av mig. När det gäller Kate och hur hon blommar upp blev det lite för perfekt för min smak.

Läsvärd. En söt historia som blev lite för söt ibland
Konsten att hålla sig flytande finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar