Den vackre trumslagaren av Kjell Ola Dahl

En kvinna hittas död i en bil i ett parkeringsgarage och allt pekar på att hon har dött av en överdos. Gunnarstranda får fallet mest på grund av att jourhavande på kriminalavdelningen kände för att lämpa över ett simpelt fall på Gunnarstranda för att jäklas med honom. Gunnarstranda beslutar sig för att beställa en obduktion av kvinnan till viss del för att jäklas tillbaka på jourhavande men även för att få klarhet i dödsfallet. Obduktionen visar att fallet inte alls är så simpelt som det först verkar och den sista personen som kvinnan ringde har försvunnit.

Nu har jag läst ett par böcker i serien och Gunnarstranda och Frölich har blivit mer levande för mig. Deras privatliv vävs ihop med fallen som de utreder och det för berättelsen framåt. I den här boken är mordet en spretig historia och det är många människor inblandade i berättelsen. I mitt tycke så är det nog lite för mycket folk vilket gjorde att jag ibland fick fundera på vem som var vem. Bortsett från det så uppskattade jag boken och det lär bli fler böcker lästa i serien.

Läsvärd. Pengar vet inget om landsgränser
Den vackre trumslagaren verkar inte gå att köpa ny längre så leta på bibliotek eller efter begagnade böcker om ni vill läsa den

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar