Att föda ett barn av Kristina Sandberg

Året är 1938 och Maj jobbar på ett konditori. När en av hennes arbetskamrater vill att hon ska följa med ut på en biltur med två män är hon först tveksam men beslutar sig ändå att följa med.Under bilturen hamnar hon i framsätet med Tomas som visar sig vara äldre än vad hon hade trott. Dagen efter träffas de igen och det mötet resulterar i att hon blir gravid. Tomas vill göra det rätta och de gifter sig.

Jag måste ha varit väldigt förvirrad när jag lånade den här boken för redan när jag läste texten på baksidan av boken insåg jag att det här inte var en bok för mig och det var det inte heller. Det är mest bara en massa gnäll om allt och det händer inget. Barnet föds först efter 300 sidor och innan dess var det gnäll/oro om att Tomas är gammal, Maj förlorar sin ungdomliga figur, vad ska alla tycka om att hon blev gravid innan giftermålet, Maj har inga lämpliga kläder för alla bjudningar, hur mycket Maj än städar så måste hon städa mer, Tomas är ute för mycket, Tomas mor är besvärlig och så fortsätter det i en evighet. Det mest intressanta i boken är de sista sidorna eftersom det äntligen händer något. Boken hade nog utan problem kunnat kortas ner till 100 sidor istället.

Inte läsvärd. Boken är seg och gnällig och det passade inte mig
Att föda ett barn finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar