Himmelskriket av Mons Kallentoft

Fanny Andersson har haft en besvärlig tid, en kort tid efter jul blev hon utbränd och inlagd en tid på en psykiatrisk avdelning. Efter det har hon kämpat sig tillbaka till arbetslivet men det finns en konstant oro att inte räcka till. Utöver jobbet finns oron för att inte räcka till för sin man och sin son. En varm sommarmorgon tar Fanny bilen till jobbet i vanlig ordning och på jobbet är det full fart från det att hon kommer. Efter ett par timmar på jobbet ringer hennes mobil och det är hennes man Anders. Han ringer för att fråga om hon tog med sig deras son Oliver till jobbet istället för att lämna honom på förskolan. Fanny springer ut till sin bil och ser Oliver sitta i bilbarnstolen i baksätet. När hon får ut honom ur bilen så råder det ingen tvekan om att det är alldeles för sent för att kunna rädda honom.
Malin Fors och Zeke är de första från polisen som kommer till platsen.

Jag var tveksam till att läsa något mer i serien om Malin Fors när jag hade läst boken före den här. När jag såg att den här boken fanns på biblioteket beslutade jag mig för att låna den ändå. Nu är jag glad för att jag gjorde det för den här tillhör en av de bättre böckerna i serien. Malin är lite mer sansad och har utvecklats vilket är ett hopp framåt för karaktären. Historien i boken påminner inte om någon deckare som jag läst tidigare och det är positivt, för många deckare känns som om de är inspirerade av andra böcker.

Läsvärd och jag kommer garanterat att läsa fler böcker om Malin Fors om det blir några.
Himmelskriket finns på Adlibris och Bokus

1 kommentar:

  1. Har inte läst nånting av Kallentoft, har blivit lite avskräckt av recensioner som menat att polisarbete inte går till på det sättet. Borde läsa ett par och se vad jag tycker. Nån gång.

    SvaraRadera