I egna händer av Cecilia Sahlström

När paret Bruhn besöker sin kolonistuga får de en otrevlig överraskning. Inne i stugan finns det en död man. Mannen har blivit torterad och sedan fått ett snitt över halsen. Polisen med kommissarien Sara Vallén i täten lyckas identifiera den avlidne och han visar sig vara en Tobias Klingström. En socialsekreterare som alla talar gott om med undantag av en alkoholiserad kvinna.
Samira trotsar sina föräldrar när hon blir tillsammans med en svensk man och för sin egen och mannens skull får hennes föräldrar inte veta något om relationen.


När jag valde den här boken hade jag ett minne av att jag hade gillat första boken om Sara Vallén. Jag kom ihåg väldigt tokigt insåg jag först när jag tittade på vad jag hade gett för betyg på goodreads. Första boken hade jag uppfattat som fånig och för osannolik. Den här var något bättre men lite för mycket även i den här. Mord, hederskultur, bdsm, relationsproblem och mycket mer blev lite för överdrivet för mig. Jag kan inte skriva mer än så utan att avslöja för mycket.

Läsvärd för att den är spännande ibland men hade kunnat vara bättre om en del hade varit troligare. Jag planerar inte att läsa något mer av författaren.
I egna händer finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar