Hårmästarens familj av Gunilla Tähti Wigge

Jag måste börja med att skriva att jag inte rekommenderar någon att läsa den här boken som e-bok. Anledningen till det är att den inte är anpassad utan ser ut så här.
Det och att det på ett ställe är fel karaktär som är namngiven vilket förvirrade mig är dock de enda nackdelarna med boken.

Howard Hill Petersson har en positiv livssyn och under sin livstid har han hunnit med mycket. När hans liv tar slut för tidigt har han hunnit med att begrava en fru och driva vitt skilda företag. Iris hans andra fru drev han en frisersalong med. Tanken var att de båda skulle ha åkt tillsammans till London för vidareutbildning men när utbildningen blev av var Iris höggravid så Howard fick åka ensam. Väl i London hände något som Howard aldrig berättade för Iris men efter Howards död avslöjas vad som hände.

Den här boken väver ihop många personers livsöden på ett skickligt sätt och får det att kännas trovärdigt. Inte sockersött utan mer möjligt och det passade mig. Jag började det här året med en bok som gjorde mig positivt överraskad och det är en bra start.

Läsvärd. En trevlig bok om en udda karaktär som påverkat många personers liv även efter sin död
Hårmästarens familj finns på Adlibris och Bokus

2 kommentarer:

  1. Jag har just läst ut den och jag gillar den MASSOR. Påminner lite om en av mina favoritböcker, En röd liten fågel i juletid av Fannie Flagg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset , nu ligger En röd liten fågel i juletid i min kom ihåg lista

      Radera