Att de i tid må väckas av Frida Arwen Rosesund

November 1940. Hilda är gravid, hur det har gått till har hon inget svar på för hon har inte varit med någon man. Än syns det inte på henne och alternativen hon har är att berätta för sin far eller lämna huset hon bor i med sin far och sin bror. Hon beslutar sig för alternativ två och smyger ut mitt i natten och börjar sin vandring. Efter att ha färdats en tid kommer hon till ett hus och hon beslutar sig för att våga sig fram. I stugan bor det två kvinnor som är tvillingar och de är bägge havande.

Nä den här boken var inte för mig. Jag trodde att den skulle vara lite otäck och mystisk men nej. Lite otäck var den nog men mer fånig än något annat. Jag har inga problem med lite för fantasifulla händelser i böcker men det finns en gräns mellan otäckt och fånigt. Och den här slog över för mycket på fånigt. Odjur kan jag köpa, näcken kan jag köpa, spöken kan jag köpa men då måste det finnas ett mått av trovärdighet i boken och det finns det för lite av i den här.

Inte läsvärd är det enda omdömet jag kan ge
Att de i tid må väckas finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar