Nu slutar jag plåga mig själv

Det finns böcker som låter bra och verkar passa min smak perfekt och sedan läser jag och läser lite mer och väntar på att det ska bli bra någon gång. Nu har jag läst 112 sidor i Allt är inte glömt av Wendy Walker och den blir aldrig bra.

 Spoiler



Ett evigt ältande om modern som hade en "relation" med sin styvfar, den svage maken som låter frun bestämma. Den fantastiske psykiatern som ser igenom alla människor och tolkar allt rätt. Den unga kvinnan som blir brutalt våldtagen och medicinerad för att glömma allt men kroppen minns så hon mår dåligt ändå. Hennes far (den svage maken) gör allt för att hitta våldtäktsmannen och trakasserar polisen. Psykiaterns tolkning till varför den starka frun/kvinnan är otrogen fast hon inte ens får en orgasm när hon har sex med mannen som är gift med en annan. Blä så dålig den här boken är och nu ger jag upp. Verkar rätt korkat att slösa mer tid på att läsa den i hopp om att den någon gång ska bli bra

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar