Råttfångerskan av Inger Frimansson

När Rose fick veta att hennes make träffat en ny kvinna och ville skiljas var det bara för henne att flytta med sin son. Efter att ha bott på lite olika ställen så hittade hon en liten backstuga att hyra. Efter att ha bott där ett tag valde hennes vuxna son att ge sig ut i världen. Nu är det bara Rose och hennes "husdjur"som bor i stugan.
Rose fd mans nya kvinna Ingrid försöker acceptera att hennes make Titus har en begränsad tid kvar att leva. Att försöka acceptera det är inte det lättaste men Ingrid försöker hantera det så bra som det är möjligt. När Titus ber Ingrid om en tjänst vill hon inget hellre än att säga nej men hon beslutar sig ändå för att göra det han ber om.

Jag tror inte att jag har läst något av författaren tidigare så jag hade inga förhoppningar men jag blev förtjust i boken. Karaktärerna kom till liv och jag kände med dem alla. Relationerna i boken och konflikten mellan Ingrid och Titus barn kändes rimlig. Jag skulle nog vilja säga att den här boken är mer av en blandning av roman och deckare än en ren deckare. Spänningen finns men upplösningen på dramat är lika viktig som relationerna. Jag är glad att jag lånade den fristående fortsättningen för jag vill verkligen veta hur det går.

Läsvärd
Råttfångerskan finns som e-bok på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar