Trasdockan av Christine Falkenland

Ylva hittas hängd i huset som hon har hyrt. Det som först tolkas som ett självmord visar sig istället vara ett mord. Bland hennes ägodelar hittar polisen en typ av dagbok och i den kan de och hennes föräldrar bitvis följa det som ledde fram till hennes död.

Det här är inte en bok som ger svaret på vem mördaren är och det är inte heller det som spelar någon roll. Som läsare får man följa ett extremt destruktivt liv och ibland blev det för mycket för mig. Jag har läst flera självbiografier och annat som har varit destruktiva och jobbiga men den här tar alla priser. För min del blev det helt enkelt för mycket och det fick mig att ha mindre lust att fortsätta läsa. Det är en udda bok och jag kan förstå att den tilltalar en del men för mig blev det bara för mycket.

Inte läsvärd
Trasdockan finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar