Floden om natten av Erica Ferencik

Varje år möts vännerna Winifred, Pia, Sandra och Rachel för någon form av semester under en vecka. Under året har de oftast inte tid att umgås och träffas och därför blir veckan extra speciell. Den som oftast styr i det lilla gänget är Pia och den här gången föreslår hon att de ska åka till Maine och ägna sig åt forsränning. Fast Winifred inte alls tycker att det låter lockande beslutar hon sig att följa med. Deras guide visar sig vara en vältränad snygg man och tycke uppstår mellan honom och Pia. Under färden nerför forsen så sker en olycka och all utrustning försvinner och de som klarar sig med livet i behåll måste gräva en grav.

Jag har lite svårt att avgöra vad jag egentligen tycker om den här boken. Den var spännande men samtidigt var det en del saker som kändes för otroliga. Slutet kändes lite avhugget men det var även en bok som fångade mig. Det var en bra bok att ha med sig på semester för den går fort att läsa och den fångade mig så därför måste mitt omdöme bli

Läsvärd
Floden om natten finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar