Gänget av Katarina Wennstam

En händelse tjugo år tidigare har påverkat de som var med om det på olika sätt. En del av dem träffas fortfarande och har som vana att träffas och spela innebandy. Innebandyn har blivit männens andningshål från fruar och barn vilket gör att alla ser till att vara på plats. Den här kvällen kommer inte Hugo fast han sa att han skulle det. De andra ringer honom men får inget svar, döda människor kan nämligen inte svara i sin telefon.
Hugo hittas mördad i en tunnel och polisen har svårt att förstå varför en man som förefaller vara skötsam har mördats.

Det här var en bok som jag var väldigt tveksam till att läsa för jag anade att den skulle vara obehaglig. Givetvis så är det inte muntra saker som tas upp i boken men det är inte så detaljerat att det blir för mycket. I tidigare böcker så har jag gillat karaktären Shirin men i den här boken var hon lite för mycket på alla sätt och vis. Jag kan inte riktigt peka på en sak som fick mig att känna så utan det var bara en känsla som drabbade mig. Med det sagt så kommer jag ändå läsa fortsättningen om det blir någon.

Läsvärd
Gänget finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar