Det hände igen

Och det som hände var att jag för några dagar sedan köpte en bok.
Sedan tidigare hade vi två äldre fågelböcker och med äldre menar jag att de trycktes för 30-40 år sedan. Nu har inte fåglarna ändrats så vitt jag vet när det gäller utseende men däremot så finns det nu fåglar här som inte fanns här för 30-40 år sedan. Därför kändes det som en bra idé att köpa en ny bok. På vintrarna matar vi fåglar och i trädgården har vi fågelholkar så det är kul att kunna ta reda på vad det är för sorter som vi får besök av. Bilderna i den här boken är inte lika fina som de är i de äldre böckerna vi har men jag tror att det beror på att bilderna i den här boken är mer för att visa tydliga kännetecken. Det som är positivt är att jag tror att det blir lätt att identifiera fåglarna med bilderna i boken och det finns lite information om varje fågel. Därför är jag nöjd med boken

Läsvärd
Våra fåglar finns på Adlibris

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar