Barnflickan av Hanna von Corswant

Efter en del tråkiga händelser i familjen får Karin chansen att åka till Frankrike som au pair. Det är ett stort hus på landsbygden som hon ska bo i och familjen har en son som hon ska ta hand om. Väl i Frankrike blir inget som det var tänkt, barnet som hon hade sett fram emot att ta hand om finns inte längre och ingen vill berätta vad som hänt. Madame anser att Karin är för tjock och uppmanar henne att äta mindre och på våningen ovanför Karins sovrum hör hon att någon vandrar runt på nätterna. Det ska inte finnas någon på den våning och något svar på vem det är får inte Karin.

Det var ett under att jag tog mig igenom den här boken och det känns även som ett under att ett förlag gav ut den. I boken är det ett jäkla svamlande om Karins mor som i perioder suttit på Långbro, någon pojkvän som Karin hade under en period i Sverige och en bunt annat ointressant. En historia blir inte läskig bara för att man placerar huvudpersonen i ett hus på landsbygden. Det som händer henne är otrevligt men skräck är det inte. Har lite svårt att tro att någon som åker som au pair inte har sett till att ha med sig pengar för att kunna ta sig hem igen om det krävs.

Inte läsvärd är det enda omdömet som jag kan sätta på den här
Barnflickan finns som e-bok på Adlibris och Bokus

2 kommentarer:

  1. Det är ju ungefär detta som jag har hört om den här boken. Ändå köpte jag den på bokrean förra året. Får se när jag läser den... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den var verkligen inte bra. Ge bort din bok till någon du inte gillar=)

      Radera