Bödelskyssen av Mons Kallentoft

Joakim Holmberg har fått uppfostra sin dotter Josefine själv. När Josefine var två år lämnade hennes mor dem för en ny man och efter det har de inte hört något från henne. På en fest utnyttjar några andra ungdomar det faktum att Josefine är berusad och tar olämpliga bilder på henne. Om de skyldiga till bilderna hade vetat om vad det skulle leda till hade de med största sannolikhet inte gjort det. För Josefine blir livet för svårt efter att bilderna har spridits överallt och hon tar sitt liv. Någon möjlighet att straffa ungdomarna som tog bilderna går inte på något lagligt sätt. Ett par månader efter Josefines död har allt blivit för mycket för Joakim och han kapar ett plan och kräver att ungdomarna som utnyttjade hans dotter ska föras till honom.
Polisen kallas till flygplatsen och efter att de har tittat på passagerarlistorna tycker Malin Fors att ett namn är bekant. När hon sedan får se passbilden på den de misstänker är kaparen så råder inga tvivel. Malin kommer ihåg fallet med Josefine.

Jag har läst alla böcker om Malin Fors och tyvärr måste jag nog nu säga att de börjar bli lite tjatiga. De senaste böckerna går mest på sparlåga och det blir lite tjatigt med Malins sug efter alkohol och kärlek. Fast jag tycker så innebär det inte att den här boken inte är spännande. Det är mycket som händer och flygplanskapningen är bara en liten del av allt. Blir det någon mer bok om Malin Fors så är jag ändå tveksam till om jag kommer att läsa den.

Läsvärd
Bödelskyssen finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar