Livlös av Mark Billingham

Tom Thorne har upplevt flera jobbiga händelser och det har påverkat hans jobb som polis. Påverkan har varit så pass stor att hela hans karriär är i fara. En hemlös man hittas brutalt mördad, han har blivit ihjälsparkad. Det visar sig bara vara den första hemlösa man som dödas på ett sådant brutalt sätt. Polisen står handfallen och Tom Thorne kommer med förslaget att han ska ge sig in i de hemlösas värld för att försöka hitta några ledtrådar.

Jag är glad över att jag gav Mark Billingham en ny chans. När jag läste boken innan den här i serien om Tom Thorne var jag säker på att jag inte skulle läsa fler böcker i serien. Den här boken var avsevärt mycket bättre och den var spännande. Det lutar nog åt att jag kommer att läsa fler i serien.

Läsvärd
Livlös verkar inte finnas till salu på svenska i någon bokhandel på nätet

2 kommentarer:

  1. Försökte mig på en bok av Billingham för några år sedan men gav upp ganska snabbt. Kanske skulle göra ett försök till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker att hans böcker är rätt ojämna, tror att jag har läst fyra nu.

      Radera