Morgonen hon försvann av Linwood Barclay

17 år gamla Sydney bor hos sin pappa över sommaren resten av året bor hon hos sin mamma och mammans nya man. Året innan jobbade hon över sommaren på bilfirman som pappan jobbar på men det här året vill hon jobba på något annat ställe. Hon har tur och får ett jobb på ett litet hotell som riktar sig till affärsresenärer. Större delen av tiden jobbar hon i receptionen och trivs rätt bra. Den här morgonen blir det lite småbråk mellan Sydney och hennes pappa Tim men båda kommer i alla fall iväg till sina jobb. När Sydney inte kommer hem förväntad tid på kvällen tänker Tim att det beror på bråket på morgonen men när timmarna går och hon fortfarande inte kommer hem blir han orolig. Han åker till hotellet som Sydney jobbar på och får veta av personalen och chefen på stället att någon Sydney aldrig har arbetat där.

Det här är inte direkt någon minnesvärd bok men den är lite spännande och det händer oväntade saker i den. Efter att jag hade läst några sidor i den insåg jag att jag har läst den tidigare men det jag mindes var små händelser och inte hur den slutade så därför läste jag hela igen. Linwood Barclay är den typen av författare som skriver böcker som är utmärkta att läsa som underhållning men inte lämnar något bestående avtryck.

Läsvärd
Morgonen hon försvann

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar