Bedragaren av Damon Galgut

Adam lånar ett hus av sin bror, huset har inte skötts på en längre tid och trädgården har tagits över av ogräs. Att Adam hamnar i huset beror på en rad händelser, han har blivit av med sitt jobb och huset som han köpte har förlorat i värde vilket gör att när han inte längre kan betala för det står han utan något på fickan. Han flyttar in till sin bror för att slippa bo på gatan men det är inte heller någon bra lösning. Så när brodern kommer med förslaget han ska låna hans hus på landsbygden känns det som en perfekt lösning. Väl på plats på landsbygden träffar han på en man som minns honom från skolan, det är en man som Adam inte minns men det säger han inget om utan börjar umgås med mannen och hans fru.

Nej nej säger jag om den här boken. Att jag läste ut den känns som ett under för den passade mig inte alls. Det är en bok som lämnar mig med en känsla att författaren har ansträngt sig något otroligt för att skriva ett mästerverk och så blev det bara skit. Boken känns krystad och var verkligen inget för mig. Själva tanken bakom den är bra men utförandet lämnar mycket att önska. Tanken att ett möte/samtal i ungdomen kan påverka val man gör senare i livet är intressant men boken är ändå inte bra.

Inte läsvärd
Bedragaren finns på engelska på  Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar