Stalpi av Stefan Spjut

Stalpi är en fristående fortsättning på Stallo.

Anders och Geir får i uppdrag att förflytta en varg. En så stor och tung varg har ingen träffat på tidigare. Vargen är invandrad och har valt att hålla sig i närheten av en sameby vilket gör att en flytt av den är nödvändig. I bilen märker Anders och Geir att de inte mår riktigt bra och beslutar sig för att stanna till. Efter det går allt fel och det är bara en av dem som kommer därifrån med livet i behåll.

Efter allt som hände 10 år tidigare beslutade sig Susso för att flytta. Hon bor i ett hus långt från allt med "husdjuret" som räddade henne tidigare. Sussos mor Gudrun är orolig för sin dotter och hur hon har blivit. Enligt henne är Susso inte längre samma person. Oron driver Gudrun att be Sussos gamla vän Diana att hälsa på henne. Diana gör henne till viljes och efter det förändras hennes liv drastiskt.

I början tyckte jag inte att den här boken var lika bra som Stallo men den växte på mig. Det blev en underlig mening men jag kan inte förklara det på något annat sätt. Det är om möjligt ännu mer konstigheter i den här boken men efter ett tag köper jag allt och tycker inte alls att det är så underligt. Det känns som om det borde bli en fortsättning och blir det det lär jag läsa den också.

Läsvärd
Stalpi finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar