Ormbäraren av Unni Lindell

Kriminalkommissarie Cato Isaksen försöker få tiden att räcka och det är inte lätt när man har ett krävande jobb, två söner från ett tidigare giftermål och en ny son med sin nya kvinna.
Två barn ringer på dörren där deras lekkamrater bor. När ingen öppnar tittar de in genom brevinkastet och ser att deras lekkamraters far ligger på golvet. De skyndar sig hem och berättar det för sina föräldrar. Föräldrarna ringer polisen som tar sig in och konstaterar att mannen är mördad. Något spår av mannens fru och barn ser de inte och ingen av grannarna vet var de kan ha tagit vägen. Känslan Cato får när han pratar med en av de boende i huset är att hon inte berättar allt hon vet.

Det här var min typ av deckare, man får följa Cato i hans privatliv samtidigt som själva mordhistorian är spännande. Nu är jag glad att jag lånade del två på en gång så att jag kan fortsätta läsa om Cato när jag känner för det.
Läsvärd
Ormbäraren finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar