Den brinnande flickan av Mark Billingham

Tom Thorne kastas in i en röra som består av två kriminella gäng som strider om makten och inte har några problem med att ta livet av sina konkurrenter. Samtidigt blir Carol Chamberlain påmind om en utredning som hon hade hand om tjugo år tidigare. En ung kvinna fick tändvätska sprutad på sig och sedan satte gärningsmannen eld på henne. Det hela utspelade sig på en skolgård och utredarna misstänkte att det var en annan kvinna som var det verkliga målet. Nu är det någon som kontaktar Carol och hävdar att det var han som gjorde det. Problemet är bara att den som de ansåg var gärningsmannen redan sitter i fängelse och han erkände brottet.

Det här är tredje boken om Tom Thorne och jag måste säga att det är varierande kvalité på böckerna. Första boken tyckte jag var sådär, andra gillade jag och den här tilltalade mig inte alls. Den känns rörig och även om den vävs ihop så tycker jag att något fattas. Slutet gör att man vill veta hur det kommer att gå för Tom men det räcker inte för att få mig att vilja läsa del fyra.
Inte läsvärd blir omdömet.

Fler åsikter om den brinnande flickan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar