Känns bara desperat

Nu kommer jag garanterat låta väldigt bitchig och det stör mig inte. Det här är inte en blogg med många besökare och jag anstränger mig inte heller för att få fler. Jag uppskattar besökarna/läsarna jag har och jag hoppas att de får ut något av att titta in här. Med tanke på att det här inte är en stor blogg känns det underligt att författare skickar mail till mig.
En del gör det för att fråga om jag vill ha ett recensions exemplar och det är alltid trevligt att få frågan även om jag inte tackar ja så ofta.
De andra skickar mail för att berätta att de skrivit en fantastisk/bra/spännande bok och jag borde köpa den och sedan skriva om den. När jag får mail som uppmanar mig att köpa deras bok tänker jag bara att boken inte kan vara så bra om de måste skicka mail till små bloggar i hopp om att skribenten ska köpa boken. Och nej jag varken googlar på boken för att få veta mer om den eller lånar/köper boken. Det enda jag gör är att slänga mailet.

Jag förstår om det kan låta otrevligt och kanske missar jag en bok som jag hade uppskattat men den risken tar jag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar