Eremitkräftorna av Anne B. Ragde

Det har blivit dags för Torunn, Erlend och Krumme att lämna släktgården och återvända till sina vanliga liv. För Torunn har det varit en egendomlig tid på släktgården, hon har lärt känna sin far Tor lite bättre och även sina farbröder Erlend och Margido. Väl hemma i Oslo igen blir det inte mindre rörigt för Torunn.

Mer än så vill jag inte skriva för då avslöjar jag för mycket. Eremitkräftorna är fortsättningen till Berlinerpopplarna och man får lära känna bröderna och Torunn lite mer i den här boken. Karaktärerna är speciella och det går inte att låta bli att känna med dem och skratta åt en del tokigheter. Känslan jag fick av den första boken var att det måste ha gjorts en tvfilm/serie av boken och den känslan får jag även av den här. Jag ser fram emot att läsa den tredje delen och se hur det går med allt.
Läsvärd
Det verkar inte som om det går att köpa Eremitkräftorna längre men däremot går det att köpa alla tre böcker i en bok

2 kommentarer:

  1. Jag minns den här serien som supercharmig. Det blev ju också en TV-serie som jag inte såg. Har du sett den?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej den har jag inte sett men det skulle jag nog vilja göra. Googlade lite och såg att den gick att köpa

      Radera