Ugglan dödar bara om natten av Samuel Björk

Det här är andra boken om Holger Munch och Mia Krüger.
En botaniker har i sitt tycke fått en bra arbetsuppgift som går ut på att dokumentera var en ovanlig blomma växer. Under ett av sina uppdrag är det inte bara blomman han hittar utan även en naken död kvinna som verkar vara placerad på ett rituellt sätt.
Holger Munch och hans grupp får i uppdrag att utreda vad som hänt. Mia får enligt order från högre ort inte ingå i gruppen på nytt om hon inte genomgår psykologbehandling. Holger beslutar sig för att kringgå det och söker upp Mia för att be om hennes hjälp.

Jag gillade verkligen första boken om Holger och Mia och hade på grund av det höga förväntningar på den här boken. Nu känner jag inte riktigt att boken lever upp till förväntningarna jag hade. Jag hade önskat att karaktärerna hade utvecklats mer för i längden känns det mest lite tjatigt med Mias förmåga att förstå/se sådant som ingen annan ser. Boken är inte dålig utan bara inte så bra som jag hade hoppats på.
Läsvärd.
Ugglan dödar bara om natten går att köpa på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar