Magnus Härenstam Morsning & Goodbye av Petter Karlsson

Bokomslag Morsning och goodbye (storpocket) När fem myror är fler än fyra elefanter visades första gången så fanns jag inte.Någon av omgångarna med repriser såg jag dock som liten så för mig är Magnus Härenstam sammankopplad med det och med Jeopardy. Eftersom jag inte visste något om honom tänkte jag att det kunde vara kul att läsa boken. Han hann med väldigt mycket under sitt liv och det är lite imponerande. Efter att ha läst boken vet jag det men så mycket mer om honom vet jag inte. Jag hade räknat med en bok med lite reflektioner över livet och hur han hanterade att hans första fru avled och att han sedan drabbades av cancer själv. Det känns som om det är ett känslomässigt filter över hela boken. Korta stunder glimtar det till av känslor men mest är det bara en oräknelig uppräkning av kända människor i olika konstellationer. Den egna otroheten och barnet som blev ett resultat av en av otroheterna avverkas på ett par sidor och så är det bra med det. Eller ja man får veta att hans fru inte var glad över det hela men så mycket mer än det är det inte. Han måste rimligtvis ha haft ordentlig ångest över att berätta det för sin fru och sedan några år senare berätta det för sina barn.

Trist att säga det men betyget blir inte läsvärd
Fler åsikter om boken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar