Inte bara Anna: Asperger och stress av Von Zeipel i samarbete med Alm

Bokomslag Inte bara Anna : asperger och stress (häftad) I boken får man följa Anna som under hela sin barndom varit lite udda och har under årens gång hunnit få sex olika psykiatriska diagnoser. Först när hon är 15 blir hon diagnostiserad med Aspergers och arbetet börjar med att få Anna att förstå sig själv och att få omgivningen att underlätta för henne när det är möjligt.

Jag får nog börja med att skriva att jag inte ens känner någon som har Asperger (så vitt jag vet) utan jag är intresserad av olika livsöden och sett att se på livet och därför läste jag den här boken. Boken handlar nog lika mycket om hur det är att ha Asperger som hur det är att bli utbränd. Det var en hel del saker i boken som fick mig att tänka aha. Är man en typ som har lätt att köra slut på sig själv så kan den här boken absolut ge en en del att fundera över.

Intressant och läsvärd blir mitt omdöme

Inte bara Anna finns på Adlibris och Bokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar