Till dess din vrede upphör av Åsa Larsson

Bokomslag Till dess din vrede upphör (pocket) Wilma 17år har tillfälligt flyttat från Stockholm och bor nu hos sin mormorsmor Anni i Piilijärvi sex mil från Kiruna. Hon trivs och umgås mycket med Simon. Tillsammans ger de sig av för att dyka efter ett plan och under vattnet går allt fel. Någon har täckt över vaken i isen som de dykt genom och ingen av dem kommer upp. Wilmas lik hittas och det som först uppfattas som en olycka visar sig vara något annat och svaret på varför de dog hittar man i det förflutna.

Efter att ha läst en bit i boken insåg jag att jag hade läst den tidigare. För några år sedan så läste jag ett par av böckerna i serien om Rebecka Martinsson, jag trodde att jag bara hade läst de tre första böckerna i serien men tydligen så var det ej så. Nu spelar det inte någon större roll för jag gillar hur Åsa Larsson skriver. Den här boken är bra, intressanta karaktärer och förr eller senare får man sitt straff.

Läsvärd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar