Springfloden av Cilla & Rolf Börjlind

Olivia läser tredje terminen på polishögskolan och sommarlovet närmar sig med stormsteg. En av handledarna på skolan presenterar en valfri sommaruppgift som går ut på att eleverna ska titta över ett gammalt olöst fall. När Olivia får veta att hennes far jobbade med ett av fallen blir valet enkelt för henne. Fallet hon väljer att fördjupa sig i handlar om en gravid kvinna som grävdes ner på en strand på Nordkloster 1987.
Samtidigt i Stockholm så blir uteliggare brutalt misshandlade och filmade.

Jag har inte sett serien Springfloden men hört mycket positivt om den så jag tänkte att det kunde vara kul att läsa boken. Att jag läste den ångrar jag inte för det är en spännande bok med en del oväntade händelser.
Klart läsvärd och bok nummer två (Den tredje rösten)  ligger och väntar på mig.
Fler åsikter om boken

Boken går att köpa på Adlibris och Bokus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar